معرفی

 

آرمان ما از دیگاه آقایمان

معرفی مجموعه حیات طیبه

*داستان کوتاه ما:

مدارس قرآنی حیات طیبه با رویکرد تربیت اسلامی از سال ۱۳۸۵ امور تحقیقات علمی و میدانی خود را به‌منظور تدوین و اجرای یک نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر منویات اسلامی و نیازهای فعلی و آینده جامعه(ملّی و فرا ملّی) آغاز نمود و با صرف بیش‌از ۱۲۰۰۰ ساعت کار تحقیقاتی-تحلیلی و استخراج وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و یک نقشه راه ساختارمند با افق ۶۰ ساله، باعنایت ویژه‌الهی، توفیق تأسیس دبیرستان پسرانه در سال ۱۳۹۳ و دبیرستان دخترانه درسال ۱۳۹۵، و مدارس تخصصی مرتبطی در سا‌ل‌های ۹۶ به بعد را جهت تعلیم، تربیت و تزکیه در تمام ابعاد، در جوار حرم مطهر و منور ولی‌نعمتمان، امام رضا(ع)،  پیدانمود.

 

*واحدهای اصلی:

مجموعه حیات طیبه، متشکل است از مجموعه‌ای از مدارس آموزش‌پرورشی، که با هم‌افزایی صمیمانه و بسیار مؤثر با مساجد و کانون‌های فرهنگی تربیتی، سایر مدارس انقلابی، مدارس تخصصی، سمن‌ها، مراکز آموزش‌عالی و …، به‌حمد و مدد الهی، با برنامه‌ریزی و اجرای هماهنگ و هم‌افزایانه، امر خطیر تعلیم و تربیت را با بهره‌وری بالایی به‌انجام می‌رسانند. واحدهای اصلی این مجموعه‌‌های هم‌افزا عبارتند از:

پیش‌دبستانی پسرانه بچه‌های انقلاب – ۰۵۱۳۲۲۵۶۱۶۴
حجت‌الاسلام صادق‌جوادی
بلوار شهیدکامیاب، بین شهید کامیاب 46 و 48

پیش‌دبستانی و دبستان دخترانه فرزند انقلاب
سرکار خانم مؤذنی
بین شهیدکامیاب ۴۶و۴۸
لینک ثبت نام دانش‌آموزی:
https://digiform.ir/we342ef12 

 

دبیرستان دوره اول پسرانه حیات طیبه – ۰۵۱۳۸۱۱۲۸۰
آقای مهندس بهمنی ۰۹۳۰۰۱۱۱۶۵۲
(خ. فدائیان‌اسلام۸پ۱)  mhat.ir

دبیرستان دوره اول دخترانه حیات طیبه – ۰۵۱۳۳۴۹۵۸۰۰
سرکار خانم‌ها رئیسی و زمانی
(بلوار جمهوری اسلامی؛ خ. بزرگمهر۱۰)

مسجد امام‌خمینی(ره) و کانون شهیدآیت‌الله مطهری(ره) – 05138558004
جناب آقایان نظری و وزیری (فدائیان اسلام 9-نبش شهید سیادتی6)

 

کانون و انجمن جوانان نغمه‌های آسمانی – جناب آقای والاسرشت ۰۹۱۵۶۵۵۵۷۵۹
(کوهسنگی ۲۰ امیر کبیر ۷ پارس۷ مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام))

مسجد پنجتن و کانون رسالت – جناب آقای دکتر حدادیان، و حجج اسلام فرامرز عباسی و پیروزفرد (کوهسنگی۴۰)

مسجد فاطمه‌الزهراء(س) و کانون عبادالرحمن-حجج اسلام خاکپور و ریحان (پورسینای۱۷)

مؤسسه بیت‌الثقلین-جناب آقای سرشور خراسانی (میدان شهدا)

باحمایت ویژه‌ی:

دانشگاه امام‌رضا(ع) – آقای دکتر فیروزی (خ.اسرار)

دانشگاه فردوسی – حجت‌الاسلام دکتر زمانی – جناب آقای دکتر هاشمیان (میدان آزادی)

 

*مدارس تخصصی فرا آموزش-پرورشی حیات طیبه با رویکرد و محوریت تربیت اسلامی:

با توجه به اینکه ساختار موجود آموزش و پرورش کشور(که بنا بر تعبیر حضرت آقا فرسوده و برگرفته از نظام پوسیده غرب است)، بهیچ‌وجه پاسخگوی تربیت جامع اسلامی فرزندان عزیزمان نمی‌باشد، مجموعه حیات طیبه، علاوه بر مدارس آموزش-پرورشی در مقاطع مختلف، با مشارکت اساتید و فعالین حقیقی و حقوقی امر تعلیم و تربیت و تزکیه اسلامی، نسبت به راه‌اندازی مدارسی تخصصی در راستای پرورش هوش‌ها و ابعاد مختلف یک انسان اهتمام نموده و در برنامه جامع ۶۰ ساله خود، به‌یاری و توکل حق‌تعالی، گام به گام این مدارس را فعال خواهد نمود.

در حال حاضر مدارسی که در زیر معرفی می‌شوند به مرحله اجرا رسیده‌اند که این مدارس تماما در نوبت بعد از ظهر مشغول فعالیتند و لذا عزیزانی که دانش‌آموز دبیرستان‌های حیات طیبه نیستند نیز می توانند در این مدارس ثبت‌نام نموده و از آن بهره ببرند. هرچند رفقایی که دانش‌آموز دبیرستان حیات طیبه هستند بهره‌ی بسیار بالاتری از این مدارس خواهند برد. زیرا در حد اعلا برنامه‌های صبح مدرسه نیز هماهنگ، همراه و زمینه‌ساز مدارس تخصصی بعدازظهر خواهندبود.

پذیرش این مدارس در تابستان هر سال عمدتا از بین نوجوانان ۱۰ الی ۱۵ ساله(پایه پنجم ابتدایی تا دهم متوسطه) صورت می‌پذیرد و متقاضیان پس از مصاحبه و پذیرش اولیه، وارد دوره آزمایشی این مدارس می‌شوند که درصورت داشتن همّت و استعداد لازم در طی دوره آزمایشی، در دوره‌های بلند مدت این مدارس پذیرش قطعی خواهند شد. یکی از شرایط ورود و ماندن در این مدارس، اهتمام کافی و درجه همت بالای دانش‌آموز نسبت به دروس آموزش و پرورش و لطمه نخوردن به تحصیل دانش‌آموزان خواهد بود که درطی دوره آزمایشی تابستان، اوّلیات این مسئله مورد سنجش قرار خواهدگرفت.

طبیعتا دانش‌آموختگان این مدارس تخصصی، در قبال تلاشی که ازخود نشان می‌دهند و استفاده بهینه از فرصت‌هایشان، به توانمندی‌ها و ارزشمندی‌های بسیار ویژه‌ای نسبت به هم‌سالان خود خواهندرسید که ان‌شاءالله در زندگانی دنیا و آخرت، بسیار برایشان کاربردی، مؤثر و زمینه ساز «حیات طیبه» خواهد بود ان‌شاءالله.

عمدتاً فعالیت‌این مدارس بابرنامه‌ریزی ویژه در تابستان نیز برقرارخواهدبود، که توصیه می‌شود صفحه تابستانه‌های حیات‌طیبه را ملاحظه و توضیحات مربوط به برنامه‌ها را حتما مطالعه فرمایید.

در زیر بطور خلاصه با این مدارس، آشنا خواهیم شد:

-مدرسه تخصصی طب و تغذیه اسلامی و سنتی:

با همت و دغدغه جوانان آموزش دیده زیر نظر اساتید مسلم کشوری طب و تغذیه اسلامی از سال ۸۵ مقدمات امر تمهید شد و مدرسه در سال ۹۶ بطور ساختارمند، آغاز بکار نمود. دوستانی که پس از طی مراحل و دوره‌های آزمایشی در این مدرسه پذیرش می‌شوند، در یک دوره ۲ساله با گذراندن دوره‌های تئوری و کارگاه‌های عملی، بسته به تلاش و پیگیری که از خود نشان می‌دهند، در حد حکیم خود و خانواده و اطرافیان و حتی برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانند ایفای نقش نمایند. درحال حاضر(بهار ۹۶) دو ترم از این دوره‌ها برای پسران برگزار شده که شاهد پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی در حکمت‌پژوهان بوده‌ایم. و در تابستان نیز ان‌شاءالله برنامه‌های بسیار ویژه‌ای خواهدداشت: تابستانه‌های حیات‌طیبه

مدرسه تخصصی اسلامی زبان انگلیسی:

طبق روایات، یکی از نشانه‌های یاران امام زمان(عج)، تسلط به زبان‌های روز دنیاست و از طرفی با توجه به شرایط جامعه، زبان‌آموزی فرزندان نیز، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد. متأسفانه محیط‌های سالم زبان‌آموزی که هم اهداف، هم اساتید، هم محتوا، هم روش‌ها و هم زبان‌آموزان، مطمئن و اسلامی باشند و منجر به انتقال فرهنگ و تفکر وگرایش‌های غربی و غیر اسلامی در فرزندان نشود، در جامعه امروز دیده نمی‌شود. لذا این مجموعه نسبت به راه‌اندازی مدارس زبان انگلیسی با ویژگی‌های فوق نیز اهتمام جدی نشان داده و به‌لطف خدا با مشارکت مؤسسات دارای مجوز معتبر، اقدام به راه‌اندازی این‌گونه آموزش‌ها نیز نموده است.

بطور معمول در مؤسسات زبان، حدود ۶ سال زمان لازم است تا یک نوجوان از مبتدی تا مرحله پیشرفته (Advanced) برسد. اما با تمهیدات و روش‌های بکار گرفته شده در مدارس تخصصی اسلامی زبان انگلیسی حیات طیبه،این دوره به ۳ سال(۱۲ ترم) کاهش یافته و ۲ سال هم به‌منظور آموزش ترویج و تبلیغ عمومی دین اسلام و مذهب شیعه و بیان عقاید به زبان انگلیسی طراحی شده‌است که در هیچ آموزشکاه دیگری ارائه نمی‌شود. این مهارت‌ها، بویژه در مشهدالرضا(ع) که خیل مسافرین خارجی را پذیراست و همچنین در سفرهای زیارت خانه خدا، عتبات عالیات و دیگر سفرهای خارجی معمول، بسیار کاربردی خواهد بود و علاوه بر امکان آشنایی مستقیم با فرهنگ و عقاید غیرفارسی زبانان، در بسیاری موارد، شهد شیرین هدایت ایشان را نیز بدنبال خواهدداشت.

با تمهیدات و تخفیف‌های درنظرگرفته‌شده برای زبان‌آموزان این مدرسه، نسبت به سایر مؤسسه‌های آموزش زبان، علاوه بر اهداف، روش‌ها، اساتید و محتوای متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی، هزینه آموزش تا یک‌چهارم و طول مدت آموزش نیز تا نصف، کاهش خواهدیافت.

درحال حاضر(بهار۹8) هشت ترم از این دوره‌ها برگزار شده که نتایج خیلی خوبی را به‌دنبال داشته‌است.

 

مدرسه تخصصی زبان عربی با رویکرد مکالمه و درک مفاهیم قرآن کریم و روایات

با همان توضیحات مدرسه تخصصی زبان انگلیسی، اما با درجه اهمیت بسیار بالاتر بواسطه نقش اساسی زبان عربی در درک بهتر، عمیق‌تر، کاربردی‌تر و ماندگارتر آیات و روایات و ادعیه

 

مدرسه تخصصی حفظ ۳ساله «تدبری و کاربردی» قرآن کریم همزمان با تحصیل:

همانطور که همگان می‌دانیم، علی‌رغم انتظار، متأسفانه قرآن نمود بسیار کمی در زندگی ما دارد و سرمنشأ خطاهای بی شمارمان نیز همین عدم انس با قرآن و عترت می‌باشد. یکی از روش‌های انس با قرآن کریم، حفظ قرآن کریم است که در روایات نیز تأکیدات فراوانی بر آن داریم.

الحمدلله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مراکز حفظ متعددی برای قرآن کریم وجود دارد. اما وجود دو کمبود عمده در این مراکز(نیاز به ترک تحصیل موقت و مهم‌تر از آن عدم مشاهده جدی آثار عملی حفظ در زندگی حافظان و به‌عبارتی رویکرد غیرتدبری و غیرکاربردی عمده مؤسسات موجود)، ما را بر این داشت تا با مشارکت متخصصین امر نسبت به ایجاد این مدرسه تخصصی اهتمام نماییم که ان‌شاءالله درصورت رسیدن به حد نصاب متقاضیان مستعد، اولین دوره خود را در تابستان۹8 (از دهم تیر تا پایان مردادماه) آغاز خواهدنمود که قرآن‌آموزان، طی این مدت می‌بایست موفق به حفظ ۲ الی ۴ جزء بصورت کاربردی و متدبرانه شوند. پذیرفته‌شدگان این دوره تابستانه، در دوره‌های طولانی مدت که طی سال تحصیلی بعدازظهرها از ساعت ۱۵ ای ۱۹ برگزار می‌شود، ثبت‌نام خواهندشد.

عزیزانی که توفیق حفظ کامل قرآن کریم را بیابند، با یک دوره آموزشی کوتاه مدت و طی مراحل می‌توانند مدرک کارشناسی الهیات آموزش عالی را نیز دریافت نمایند. یعنی در پایان ۳سال تحصیل در مقطع متوسطه، هم مدرک سیکل خود را دریافت می‌نمایند هم لیسانس!! و می‌توانند برای کارشناسی ارشد در هریک از دانشگاه‌های کشور اقدام نمایند و بطور قابل توجهی در امور زندگی از هم‌سالان خود بسیار جلو بیفتند ان‌شاءالله …

 

مدرسه کارآفرینی و کسب و کار (تدبیر معاش):

این مدرسه جزء مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مدارس تخصصی مجموعه حیات طیبه می‌باشد و بر اساس نیاز، دغدغه‌ها و بیش از ۱۰ سال شعارهای سال حضرت آقا در زمینه اقتصاد کشور با حمایت اساتید حوزه، دانشگاه‌فردوسی، وزارت صنعت و معدن و دیگر دغدغه‌مندان فرهیخته این عرصه، شکل گرفته و بر اساس تحقیقات برای اولین بار در سطح کشور و جهان است که اجرا می‌گردد. در طراحی این مدرسه، اهتمام، زمان و تخصص زیادی صرف شده و ساختار، آثار و برکات بسیار جامعی برای آن تهیه و تنظیم شده‌است که توضیح آن در چند خط نمی‌گنجد و فعلا در جلسات حضوری نسبت به معرفی اجمالی این مدرسه مهم و پایه‌ای می‌پردازیم.

نهایتاً محصلین این مدرسه، در سن ۱۸ سالگی می بایست هزینه‌های زندگی شخصی خود و خانواده‌ی تحت تکفلشان را تأمین «کرده‌باشند» (دقت شود نه تنها اینکه «بتوانند» تأمین کنند، بلکه «تأمین‌کرده‌باشند» و این توانمندی را بالفعل کرده‌باشند). بعبارتی آمادگی گرداندن اقتصادی یک زندگی مشترک را کسب نموده‌باشند. همچنین علاوه بر کسب درآمد حلال و طیب، مهارت مدیریت درآمد و خرج‌کرد اسلامی را نیز بالفعل کرده و در ایجاد و حفظ اقتصاد اسلامی شهر و کشور نیز سهمی مؤثر داشته‌باشند.

ثبت‌نام نوجوانان در این مدرسه را به تمام دغدغه‌مندان آینده فرزندان، توصیه می‌نماییم. حضور در این مدرسه و کسب مدیریت‌شده درآمد توسط دانش‌آموزان، نه‌تنها مزاحم تحصیل نخواهدبود، بلکه به شکل چشمگیری باعث تقویت آن خواهدشد.

مدرسه تربیت مربی، معلم و دبیر اسلامی

متأسفانه درپی به تعبیر حضرت آقا نظام پوسیده آموزش و پرورش فعلی کشور، نظام آموزش عالی و علی‌الخصوص تربیت معلم ما نیز عمدتا برگرفته از مبانی غیراسلامی است که طبیعتا تا معلم و مربی خودساخته نباشد، نمیتوان امید زیادی به تربیت اسلامی نسل داشت. بر همین اساس راه‌اندازی مدرسه تربیت مربی اسلامی با مشارکت اساتید فن تربیت اسلامی نیز در اولویت‌های این مجموعه قرارگرفت و الحمدلله در تابستان ۹۶ با مشارکت دانشگاه امام رضا(ع) و با حضور اساتید فرهیخته‌ای از قم، تهران و مشهد، اولین دوره خود را با سطح اثرگذاری بالایی برای ۶۰ نفر از مربیان، دانشجویان،طلاب و … با ارائه گواهینامه دوزبانه و دو امضائه برگزار نمود. این مدرسه زمینه‌ساز تدوین و تأسیس آموزش عالی اسلامی در رشته تربیت معلم اسلامی می‌باشد که طبق برنامه ۶۰ ساله مجموعه حیات طیبه ان‌شاءالله تا ۱۰ سال‌آینده می‌بایست مقدمات آن طی و به اجرا برسد.

 

*ثبت‌نام و گزینش:

آغاز پیش‌ثبت‌نام مدارس حیات طیبه، از ابتدای بهمن‌ماه هر سال و از طریق تکمیل فرم پیش‌ثبت‌نام در سایت mhat.ir می‌باشد که پس از آن، درصورت داشتن شرایط اولیه، برای دانش‌آموزعزیز، پدر محترم و مادر گرامی نوبت مراجعه حضوری، مصاحبه و ادامه روال تعیین خواهدشد.ثبت‌نام در کلاس‌های ویژه و هدفمند تابستانی نیز از طریق صفحه تابستانه‌های حیات‌طیبه امکان‌پذیرخواهدبود.

مربیان توانمند و مجرب مدرسه با توجه به فاکتورهای خاص دینی و «انجام مصاحبه» با دانش آموزان و خانواده‌ی آنها و انجام «آزمون‌های علمی» و «بررسی‌های عملی-رفتاری»، دانش‌آموزان مستعد را گزینش می‌نمایند. همچنین دانش‌آموزان انتخاب شده در «دوره‌های آزمایشی» که در طی سال تحصیلی تا پایان تابستان در واحد «فرامدرسه» برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

 

شبکه تعلیم و تربیت:
کار شبکه‌ای تعلیم و تربیت از اعتقادات راسخ مجموعه بوده و تعامل فعال و مستمر با والدین، حوزه، دانشگاه، مساجد و کانون‌های فرهنگی و سایر مراکز همراه و بهره‌مندی از نماز جماعت اول وقت در مسجد، کلاس‌های اخلاق و محافل انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) از برنامه‌های اصلی این مدرسه می‌باشد.

 

تربیت در صحنه:

واسپاری حداکثری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان و انجام تمام امور درون‌مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای توسط ایشان، به‌جهت تربیت در صحنه‌های واقعی و اجتماعی از ویژگی‌های بارز این مجموعه می‌باشد که بدلیل بدیع بودن و اثرات فوق‌العاده‌ی تربیتی، بسیار زیاد مورد توجه مخاطبین و رسانه‌ها قرارگرفته و می‌گیرد. (نمونه‌های انعکاس در رسانه‌ها را می‌توانید در پایین همین صفحه ملاحظه فرمایید.)

تحصیل:

یکی از برنامه های اصلی مدرسه، توجه به بعد علمی می باشد.
استفاده از اساتید مجرب و مورد قبول رویکرد مدرسه و استفاده از روش‌های فعال و نوین آموزشی در دروس تخصصی مانند قرآن، ریاضی، علوم تجربی، فارسی، زبان، عربی و … از اقدامات علمی مدرسه می باشد.

تهذیب و …:

توجه به کرامت و شخصیت، تفکر، حریت، معنویت و خودساختگی در فضایی کاملا متفاوت و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تخصصی علوم روز و انواع مهارت‌های کاربردی زندگی، در قالبی تحت عنوان «فرامدرسه»، که بسیار گسترده و فعال است، از وی‍‍ژگی‌های ممتاز و بسیار قابل توجه مجموعه می‌باشد.

ورزش:

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ورزش مخصوصا نسل نوجوان و جوان، برنامه های منظم ورزشی (کوه‌پیمایی، شنا، اردوهای ورزشی، کلاس‌های رزمی، فوتسال، والیبال، پینگ‌پنگ، بدمینتون و…) و نرمش‌های ویژه و کاملا متفاوت صبحگاهی در فضای مفرح و باصفای پارک، با تأکید ویژه بر اخلاق ورزشی، از برنامه های اصلی مجموعه می باشد.

نخبگان و تفاوت‌های فردی
نخبگی در این مجموعه بسیار کاربردی‌تر و حرفه‌ای تر از تعریف رایج در جامعه است.

مجموعه حیات طیبه، بر اساس استعدادها، توانمندی و علایق هر یک از افراد و خانواده‌هایشان، و بعبارتی نخبگی در ابعاد مختلف(هوش معنوی، ریاضی و منطقی،تحلیلی، اجتماعی، هیجانی، آوایی، ورزشی، …) برنامه جداگانه‌ای برای آنها دارد.
هر فرد با خودش سنجیده می‌شود و تحت فشارهای آسیب‌زای ناشی از مقایسه‌های نابجا با دیگران نیست. هردانش‌آموز می‌تواند دروس مدنظرش را با هماهنگی و نظارت اساتید، براساس توانمندی خود، حتی در دوسه‌ماه اول سال به‌اتمام برساند و مابقی سال را به کسب مهارتهای‌کاربردی زندگی ( علمی، فنی، اجتماعی، کسب‌وکار، هنری، شناختی و…) که زمینه‌اش در مجموعه فراهم‌است، بپردازد.
بر همین اساس، با توجه به اینکه بر اساس آزمون‌های ورودی، دانش‌آموزان مدارس حیات طیبه، از سطح ادب، هوش، حافظه و توانمندی مطلوبی برخوردارند، برای افراد با استعداد برتر یا بعبارتی نخبگان، طرح‌ها و کلاس‌های ویژه‌ای (از جمله کلاس‌های‌پیشرو، کلاس‌های‌پیشرفته و مسئولیت‌های ویژه) طراحی و اجرامی‌گردد.

مکان و امکانات:

درحال حاضر، مجموعه از مکان وسیعی برخوردار نیست، لیکن تمام سعی خود را نموده با تهیه بهترین امکانات کاربردی درون مدرسه‌ای و استفاده از فضاها و امکانات برون مدرسه‌ای، بهینه‌ترین زمینه‌سازی رشد فرزندان عزیزش را فراهم آورد:

بهره گیری از فن‌آوری‌های روز، کلاس‌های هوشمند، تجهیزات حرفه‌ای صوتی تصویری، سالن رایانه، سالن مطالعه، اتاق بازی‌های گروهی، فکری و هیجانی، فضای فیزیکی سنتی و شبیه‌سازی ساختار منزل و … در فضای مدرسه و قرارداد با سالن‌های ورزشی و تفاهم با سایر مجموعه‌های همراه، از امکانات مجموعه می باشد .

ایاب و ذهاب:

توجه: با توجه به‌اینکه مکان ما نزدیک محل تقاطع مترو و بی‌آر‌تی واقع شده، فرزندان عزیز این مجموعه از نواحی ۷گانه و دورترین نقاط مشهد، با وسائط نقلیه عمومی و کمترین هزینه به مدرسه ایاب و ذهاب می‌نمایند. (از هرجا که باشند با یک خط خود را به مترو یا بی‌آرتی و سپس با مترو یا بی‌آرتی به میدان بسیج(فلکه برق) می‌رسانند)

لذا عمدتاً بواسطه عدم وابستگی به سرویس و هزینه‌های بالا و محدودیت‌های آن، به راحتی و برمبنای علاقه و استعدادشان می‌توانند تا بعد از ظهر و شب نیز در فضای صمیمی، مثبت و تربیتی-آموزشی مجموعه حضور داشته و از برنامه‌های هدفمند و بسیار متنوع «فرامدرسه» بهره ببرند.

برای آشنایی بیشتر، می‌توانید «صفحات» و «گزارشات» زیر را که تاحد زیادی بیانگر فضای خاص حاکم بر این مجموعه هستند، ملاحظه‌نمایید:

۱)  صفحه‌ی        اهداف و برنامه‌ها

 حیات طیبه ؛ اولین دبیـرستان هوشمند رسمی (متوسطه اول – غیر دولتی – پسرانه/دخترانه) با مجموعه‌ی رویکردها، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ی تربیتی-آموزشی:

متمرکز بر مسجد و برنامه‌های تربیتی و علمی

ویژه‌ی استعدادهای برتر

برنامه‌ریزی و اجرای مشترک و هدفمند فعالیت‌های مدرسه‌ای، مسجدی و کانون‌های فرهنگی

(ادامه…)

۲) صفحه‌ی       معرفی دبیرستان‌های حیات طیبه

 مردان و زنان بزرگ زاده نمی شوند بلکه ساخته می شوند.

 دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه قرآنی حیات طیبه

مدارسی با طعم شیرین نشاط و زندگی

تجربه موفق خلاقیت و شکوفایی هوشمندانه و دینی

۸ ویژگی برتر مدارس حیات طیبه در سال تحصیلی آینده:…

(ادامه…)

۳) صفحه‌ی        معرفی برنامه جامع هفتگی «فرامدرسه» حیات طیبه

از شنبه تا جمعه💐😃، تحت عنایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، 😇دلپاک و 😄شاد و همواره 📈روبه‌رشد باشید.🌺

با سلام و عرض ارادت خدمت:
#پسران  #پدران  #مادران  #خانواده‌ها  #عموم_علاقمندان

🌱شنبه‌ها:
👈ساعت ۱۴:۳۰الی ۱۶: کلاس فیلمسازی و بازیگری
👈شنبه‌درمیان: از صبح تا عصر، شنبه‌بازار دانش‌آموزی، اقتصاد مقاومتی و فنون کسب و کار

(ادامه…)

 

حیات طیبه در رسانه‌ها

۴) حیات طیبه در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها:

        گزارش۱۰: خبرگزاری فارس-بهمن۹۶: پرسه در دبیرستان متفاوتی که بچه‌ها همه کاره‌اش هستند/ این مدرسه هیچ وقت تعطیل نیست!

….. مدرسه ای را تصور کنید که بچه ها خودشان کلید در مدرسه را داشته باشند. خودشان امور دفتری و غیردفتری مدرسه را انجام دهند. اختیار برنامه صبحگاهی با خودشان باشد و خودشان همه کاره‌ی مدرسه باشند! شاید به نظر شما وجود چنین مدرسه ای بعید به‌نظربرسد؛ اما چند سالی می‌شود که دبیرستانی با عنوان «حیات طیبه» در مشهد همین شکلی اداره می‌شود. مدرسه ای که در آن کتاب‌هایی که دانش آموزانش می‌خوانند، فرق چندانی با دیگر مدرسه‌ها ندارد؛ اما شیوه اداره، مسئولیت دانش‌آموز و معلم و همه و همه با دیگر مدرسه‌هایی که تا به الان می‌شناختید، فرق دارد. مؤسس این مدرسه یک مهندس برق است که به همراه همسرش شغل پردرآمد خود را رها می کنند تا به رؤیای مدرسه ایده‌آلشان برسند. داستان این مدرسه را در این گزارش بخوانید (ادامه….)

        گزارش۹: مستند تهیه‌شده توسط «شبکه افق» از مجموعه حیات طیبه-بهمن۹۶ : «تعامل مدرسه و خانواده» در یازدهمین قسمت «نهالی برای فردا»

پخش ار شبکه افق: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶ ساعت ۲۰ و تکرار در پنجشنبه ساعت‌های ۱ و ۷:۳۰ و ۱۱:۳۰

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجموعه مستند «نهالی برای فردا» مروری کلی و گذرا به مشکلات و چالش های نظام آموزشی کشور دارد؛ در هر قسمت از این مجموعه، طی گفت وگو با کارشناسان آموزشی، به نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی ایران پرداخته می شود.

در یازدهمین قسمت این مجموعه، به مسئله تعامل مدرسه و خانواده اشاره می شود. والدین و مربیان مدارس، دو قشری هستند که بیشترین تاثیرگذاری را بر آینده سازان این مرز و بوم دارند و از این جهت تعامل و همکاری میان آنها اهمیت زیادی دارد (ادامه و مشاهده فیلم….)

 
 

گزارش۸: گزارش «آستانقدس رضوی» از خدمات حیات طیبه به زائرین ولی‌نعمتمان، آقا امام رضا(ع)-آبان۹۶ :

فیلم مستند: نوجوانان حیات طیبه در روزهای تعطیل آخرصفر با همکلاسی‌هایشان مشغول به ارائه خدمات به زائرین حضرت رضا(ع) می‌شوند.

(ادامه و مشاهده فیلم…)

 

        گزارش۷: مصاحبه اداره آموزش و پرورش با مدیر مجموعه حیات طیبه-خرداد۹۶ : بخش اول مصاحبه با مدیر مجموعه آموزشی – فرهنگی غیردولتی حیات طیبه

….. مجموعه حیات طیبه با هدف بسترسازی برای تربیت افراد جامعه است و ایده‌ی آن از سال ۸۵ با دغدغه‌های تربیتی در ذهن ما شکل گرفت. بر همین اصل بعد از شکل گیری این ایده به تحلیل و آسیب شناسی حدود ۴۰ مدرسه برتر در سطح کشور (به‌عنوان بهترین وضعیت موجود) پرداختیم. از طرف دیگر با کمک اساتید حوزه و دانشگاه در قم و تهران و مشهد بین ۱۰ تا ۱۲۰۰۰ هزار ساعت کار علمی عملی روی طرح و نتایج آسیب‌شناسی‌ها به‌منظور استخراج و تدوین وضعیت مطلوب صورت گرفت که نهایتاً منجر به تهیه نقشه راه حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب گردید. ما برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ای ۵۰ ساله را تدوین کردیم که از ماقبل تولد تا ۲۱ سالگی فرد بصورت مستقیم و از ۲۱ سالگی به بعد را بصورت غیرمستقیم شامل می‌شود. ان‌شاءالله طبق نقشه‌راه طراحی‌شده، گام‌به‌گام نسبت به توسعه و تکمیل مجموعه برای_(ادامه….)

        گزارش6: پخش گزارش اجرای طرح «جای پای یار» توسط مجموعه حیات طیبه از شبکه قرآن -خرداد۹۶:

متأسفانه موفق به ضبط این برنامه از تلویزیون نشدیم!

 

 

        گزارش۵: خبرگزاری ایکنا-خرداد۹۶: «جای پای یار» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ثبت‌نام طرح مشارکت داوطلبانه، نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها در مسیر کاروان‌های پیاده اربعین، حد فاصل نجف تا کربلا در غرفه حیات طیبه وابسته به اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد، توسط جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان حیات طیبه انجام می‌شود. این طرح (ادامه…)

        گزارش‌۴: خبرگزاری فارس-خرداد۹۶ : تذکر حراست نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به غرفه‌داران منتقد سند ۲۰۳۰

مسوولان حراست نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، شب گذشته به غرفه‌هایی که به سند۲۰۳۰ معترض بودند، تذکر داده و از آنها ‌درخواست کردند، هرگونه طومار و بنری در نقد سند ۲۰۳۰ بود را از غرفه‌های خود جمع آوری کنند (ادامه….)

توضیح حیات طیبه: بچه‌های توانمند و باصفای حیات طیبه‌هم از عنایات (‍‍‍‍!!!) غیرمسئولانه این مسئولین در امان نماندند و بواسطه اینکه فرمایش حضرت آقا مبنی بر توقف سندضدقرآنی۲۰۳۰ را بنر کرده و آن را برای استاندار محترم توضیح داده‌بودند، حتی در خارج از نمایشگاه هم از سوی مسئولین حراست مورد شماتت قرار گرفتند!!

        گزارش۳: خبرگزاری فارس-تیر۹۵ : مدیر مجموعه حیات طیبه:در یک فضای تربیتی ابتدا خودمان تربیت می‌شویم و بعد دانش‌آموزان/ از نظام تحصیلی فرانسوی نمی‌توان انتظار تربیت مسلمان داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد فرصت خوبی بود برای شناسایی مؤسساتی که در عرصه تربیت دینی فعال هستند، اما گمنام و بی‌نشان‌اند. یکی از این مؤسسات، مجموعه تربیت محور «حیات طیبه» است که سال‌های زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد اما مراحل راه‌اندازی آن در مدت‌زمان بسیار طولانی انجام شده است. آنچه در غرفه حیات طیبه بیشتر از هر چیزی به چشم آمد، حضور نوجوانان به‌صورت خودکفا و مستقل و البته غرفه‌داری خوب آن‌ها بود. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه تربیت محور، (ادامه…)

        گزارش۲: خبرگزاری فارس-تیر۹۵: مجموعه تربیت محور حیات طیبه؛ بزرگ‌مردان کوچک

در میان سر و صدا و شلوغی سالن فردوسی، دنبال جایی می‌گردم که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. مشغول رصد غرفه‌های بعضاً کلیشه‌ای هستم که حضور چند نوجوان توجه مرا به خود جلب می‌کند. پسرانی حدوداً ۱۳ تا ۱۴ ساله که در چند غرفه متصل‌به‌هم ایستاده‌اند. با نزدیک شدن به غرفه، یکی از این پسربچه‌ها سراغم می‌آید و با برخوردی کاملاً مؤدبانه، از من دعوت می‌کند تا درباره غرفه‌ خود توضیحاتی بدهد. ضمن همراهی با علی ۱۳ ساله، سر می‌چرخانم تا شاید اثری از بزرگ‌تر جمع بیابم اما چیزی عایدم نمی‌شود. علی شروع می‌کند به ارائه توضیحاتی درباره خدمات ارائه‌شده در غرفه، و من متعجبم از تسلطی که نمی‌دانم چطور در یک پسربچه ۱۳ ساله ظهور و بروز یافته است!

او درباره دبیرستان حیات طیبه می‌گوید: «همه‌کارهای دبیرستان با خود بچه‌هاست، از نظافت گرفته تا اجرای برنامه‌ها.» بعد هم سراغ توضیحات غرفه‌ می‌رود (ادامه…)

        گزارش۱: خبرگزاری ایکنا-تیر۹۴: حضور مؤسسه «حیات طیبه» با ۴۰ عنوان برنامه در نمایشگاه قرآن مشهد

بهمنی، مدیر مؤسسه حیات طیبه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: مؤسسه حیات طیبه با ۴۰ عنوان برنامه برای نخستین بار در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شرکت کرده است. وی در خصوص نحوه برگزاری حلقه‌های تربیتی در غرفه این مؤسسه افزود:  (ادامه…)

بازدیدها: 29214