معرفي مجموعه حيات طيبه
*داستان كوتاه ما:
مدارس قرآني حيات طيبه با رويكرد تربيت اسلامي از سال ۱۳۸۵ امور تحقيقات علمي و ميداني خود را بهمنظور تدوين و اجراي يك نظام تعليم و تربيت مبتني بر منويات اسلامي و نيازهاي فعلي و آينده جامعه(ملّي و فرا ملّي) آغاز نمود و با صرف بيشاز ۱۲۰۰۰ ساعت كار تحقيقاتي-تحليلي و استخراج وضعيت موجود، وضعيت مطلوب و يك نقشه راه ساختارمند با افق ۶۰ ساله، باعنايت ويژهالهي، توفيق تأسيس دبيرستان پسرانه در سال ۱۳۹۳ و دبيرستان دخترانه درسال ۱۳۹۵، و مدارس تخصصي مرتبطي در سالهاي ۹۶ به بعد را جهت تعليم، تربيت و تزكيه در تمام ابعاد، در جوار حرم مطهر و منور ولينعمتمان، امام رضا(ع)، پيدانمود.
*واحدهاي اصلي:
مجموعه حيات طيبه، متشكل است از مجموعهاي از مدارس آموزشپرورشي، كه با همافزايي صميمانه و بسيار مؤثر با مساجد و كانونهاي فرهنگي تربيتي، ساير مدارس انقلابي، مدارس تخصصي، سمنها، مراكز آموزشعالي و …، بهحمد و مدد الهي، با برنامهريزي و اجراي هماهنگ و همافزايانه، امر خطير تعليم و تربيت را با بهرهوري بالايي بهانجام ميرسانند. واحدهاي اصلي اين مجموعههاي همافزا عبارتند از:
پيشدبستاني پسرانه بچههاي انقلاب – ۰۵۱۳۲۲۵۶۱۶۴
حجتالاسلام صادقجوادي
بلوار شهيدکامیاب، بین شهيد کامیاب 46 و 48
پيشدبستاني و دبستان دخترانه فرزند انقلاب
سركار خانم مؤذني
بين شهيدكامياب ۴۶و۴۸
لینک ثبت نام دانشآموزي:
https://digiform.ir/we342ef12
دبيرستان دوره اول پسرانه حيات طيبه – ۰۵۱۳۸۱۱۲۸۰
آقاي مهندس بهمني ۰۹۳۰۰۱۱۱۶۵۲
(خ. فدائياناسلام۸پ۱) mhat.ir
دبيرستان دوره اول دخترانه حيات طيبه – ۰۵۱۳۳۴۹۵۸۰۰
سركار خانمها رئيسي و زماني
(بلوار جمهوري اسلامي؛ خ. بزرگمهر۱۰)
مسجد امامخميني(ره) و كانون شهيدآيتالله مطهري(ره) – 05138558004
جناب آقايان نظري و وزيري (فدائيان اسلام 9-نبش شهيد سيادتي6)
كانون و انجمن جوانان نغمههاي آسماني – جناب آقاي والاسرشت ۰۹۱۵۶۵۵۵۷۵۹
(کوهسنگی ۲۰ امیر کبیر ۷ پارس۷ مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام))
مسجد پنجتن و كانون رسالت – جناب آقاي دكتر حداديان، و حجج اسلام فرامرز عباسي و پيروزفرد (كوهسنگي۴۰)
مسجد فاطمةالزهراء(س) و كانون عبادالرحمن-حجج اسلام خاكپور و ريحان (پورسيناي۱۷)
مؤسسه بيتالثقلين-جناب آقاي سرشور خراساني (ميدان شهدا)
باحمايت ويژهي:
دانشگاه امامرضا(ع) – آقاي دكتر فيروزي (خ.اسرار)
دانشگاه فردوسي – حجتالاسلام دكتر زماني – جناب آقاي دكتر هاشميان (ميدان آزادي)
*مدارس تخصصي فرا آموزش-پرورشي حيات طيبه با رويكرد و محوريت تربيت اسلامي:
با توجه به اينكه ساختار موجود آموزش و پرورش كشور(كه بنا بر تعبير حضرت آقا فرسوده و برگرفته از نظام پوسيده غرب است)، بهيچوجه پاسخگوي تربيت جامع اسلامي فرزندان عزيزمان نميباشد، مجموعه حيات طيبه، علاوه بر مدارس آموزش-پرورشي در مقاطع مختلف، با مشاركت اساتيد و فعالين حقيقي و حقوقي امر تعليم و تربيت و تزكيه اسلامي، نسبت به راهاندازي مدارسي تخصصي در راستاي پرورش هوشها و ابعاد مختلف يك انسان اهتمام نموده و در برنامه جامع ۶۰ ساله خود، بهياري و توكل حقتعالي، گام به گام اين مدارس را فعال خواهد نمود.
در حال حاضر مدارسي كه در زير معرفي ميشوند به مرحله اجرا رسيدهاند كه اين مدارس تماما در نوبت بعد از ظهر مشغول فعاليتند و لذا عزيزاني كه دانشآموز دبيرستانهاي حيات طيبه نيستند نيز مي توانند در اين مدارس ثبتنام نموده و از آن بهره ببرند. هرچند رفقايي كه دانشآموز دبيرستان حيات طيبه هستند بهرهي بسيار بالاتري از اين مدارس خواهند برد. زيرا در حد اعلا برنامههاي صبح مدرسه نيز هماهنگ، همراه و زمينهساز مدارس تخصصي بعدازظهر خواهندبود.
پذيرش اين مدارس در تابستان هر سال عمدتا از بين نوجوانان ۱۰ الي ۱۵ ساله(پايه پنجم ابتدايي تا دهم متوسطه) صورت ميپذيرد و متقاضيان پس از مصاحبه و پذيرش اوليه، وارد دوره آزمايشي اين مدارس ميشوند كه درصورت داشتن همّت و استعداد لازم در طي دوره آزمايشي، در دورههاي بلند مدت اين مدارس پذيرش قطعي خواهند شد. يكي از شرايط ورود و ماندن در اين مدارس، اهتمام كافي و درجه همت بالاي دانشآموز نسبت به دروس آموزش و پرورش و لطمه نخوردن به تحصيل دانشآموزان خواهد بود كه درطي دوره آزمايشي تابستان، اوّليات اين مسئله مورد سنجش قرار خواهدگرفت.
طبيعتا دانشآموختگان اين مدارس تخصصي، در قبال تلاشي كه ازخود نشان ميدهند و استفاده بهينه از فرصتهايشان، به توانمنديها و ارزشمنديهاي بسيار ويژهاي نسبت به همسالان خود خواهندرسيد كه انشاءالله در زندگاني دنيا و آخرت، بسيار برايشان كاربردي، مؤثر و زمينه ساز «حيات طيبه» خواهد بود انشاءالله.
عمدتاً فعاليتاين مدارس بابرنامهريزي ويژه در تابستان نيز برقرارخواهدبود، كه توصيه ميشود صفحه تابستانههاي حياتطيبه را ملاحظه و توضيحات مربوط به برنامهها را حتما مطالعه فرماييد.
در زير بطور خلاصه با اين مدارس، آشنا خواهيم شد:
-مدرسه تخصصي طب و تغذيه اسلامي و سنتي:
با همت و دغدغه جوانان آموزش ديده زير نظر اساتيد مسلم كشوري طب و تغذيه اسلامي از سال ۸۵ مقدمات امر تمهيد شد و مدرسه در سال ۹۶ بطور ساختارمند، آغاز بكار نمود. دوستاني كه پس از طي مراحل و دورههاي آزمايشي در اين مدرسه پذيرش ميشوند، در يك دوره ۲ساله با گذراندن دورههاي تئوري و كارگاههاي عملي، بسته به تلاش و پيگيري كه از خود نشان ميدهند، در حد حكيم خود و خانواده و اطرافيان و حتي برگزاري دورههاي آموزشي ميتوانند ايفاي نقش نمايند. درحال حاضر(بهار ۹۶) دو ترم از اين دورهها براي پسران برگزار شده كه شاهد پيشرفت چشمگير و قابل توجهي در حكمتپژوهان بودهايم. و در تابستان نيز انشاءالله برنامههاي بسيار ويژهاي خواهدداشت: تابستانههاي حياتطيبه
مدرسه تخصصي اسلامي زبان انگليسي:
طبق روايات، يكي از نشانههاي ياران امام زمان(عج)، تسلط به زبانهاي روز دنياست و از طرفي با توجه به شرايط جامعه، زبانآموزي فرزندان نيز، يكي از دغدغههاي خانوادهها ميباشد. متأسفانه محيطهاي سالم زبانآموزي كه هم اهداف، هم اساتيد، هم محتوا، هم روشها و هم زبانآموزان، مطمئن و اسلامي باشند و منجر به انتقال فرهنگ و تفكر وگرايشهاي غربي و غير اسلامي در فرزندان نشود، در جامعه امروز ديده نميشود. لذا اين مجموعه نسبت به راهاندازي مدارس زبان انگليسي با ويژگيهاي فوق نيز اهتمام جدي نشان داده و بهلطف خدا با مشاركت مؤسسات داراي مجوز معتبر، اقدام به راهاندازي اينگونه آموزشها نيز نموده است.
بطور معمول در مؤسسات زبان، حدود ۶ سال زمان لازم است تا يك نوجوان از مبتدي تا مرحله پيشرفته (Advanced) برسد. اما با تمهيدات و روشهاي بكار گرفته شده در مدارس تخصصي اسلامي زبان انگليسي حيات طيبه،اين دوره به ۳ سال(۱۲ ترم) كاهش يافته و ۲ سال هم بهمنظور آموزش ترويج و تبليغ عمومي دين اسلام و مذهب شيعه و بيان عقايد به زبان انگليسي طراحي شدهاست كه در هيچ آموزشكاه ديگري ارائه نميشود. اين مهارتها، بويژه در مشهدالرضا(ع) كه خيل مسافرين خارجي را پذيراست و همچنين در سفرهاي زيارت خانه خدا، عتبات عاليات و ديگر سفرهاي خارجي معمول، بسيار كاربردي خواهد بود و علاوه بر امكان آشنايي مستقيم با فرهنگ و عقايد غيرفارسي زبانان، در بسياري موارد، شهد شيرين هدايت ايشان را نيز بدنبال خواهدداشت.
با تمهيدات و تخفيفهاي درنظرگرفتهشده براي زبانآموزان اين مدرسه، نسبت به ساير مؤسسههاي آموزش زبان، علاوه بر اهداف، روشها، اساتيد و محتواي متناسب با فرهنگ اسلامي-ايراني، هزينه آموزش تا يكچهارم و طول مدت آموزش نيز تا نصف، كاهش خواهديافت.
درحال حاضر(بهار۹8) هشت ترم از اين دورهها برگزار شده كه نتايج خيلي خوبي را بهدنبال داشتهاست.
مدرسه تخصصي زبان عربي با رويكرد مكالمه و درك مفاهيم قرآن كريم و روايات
با همان توضيحات مدرسه تخصصي زبان انگليسي، اما با درجه اهميت بسيار بالاتر بواسطه نقش اساسي زبان عربي در درك بهتر، عميقتر، كاربرديتر و ماندگارتر آيات و روايات و ادعيه
مدرسه تخصصي حفظ ۳ساله «تدبري و كاربردي» قرآن كريم همزمان با تحصيل:
همانطور كه همگان ميدانيم، عليرغم انتظار، متأسفانه قرآن نمود بسيار كمي در زندگي ما دارد و سرمنشأ خطاهاي بي شمارمان نيز همين عدم انس با قرآن و عترت ميباشد. يكي از روشهاي انس با قرآن كريم، حفظ قرآن كريم است كه در روايات نيز تأكيدات فراواني بر آن داريم.
الحمدلله به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي، مراكز حفظ متعددي براي قرآن كريم وجود دارد. اما وجود دو كمبود عمده در اين مراكز(نياز به ترك تحصيل موقت و مهمتر از آن عدم مشاهده جدي آثار عملي حفظ در زندگي حافظان و بهعبارتي رويكرد غيرتدبري و غيركاربردي عمده مؤسسات موجود)، ما را بر اين داشت تا با مشاركت متخصصين امر نسبت به ايجاد اين مدرسه تخصصي اهتمام نماييم كه انشاءالله درصورت رسيدن به حد نصاب متقاضيان مستعد، اولين دوره خود را در تابستان۹8 (از دهم تير تا پايان مردادماه) آغاز خواهدنمود كه قرآنآموزان، طي اين مدت ميبايست موفق به حفظ ۲ الي ۴ جزء بصورت كاربردي و متدبرانه شوند. پذيرفتهشدگان اين دوره تابستانه، در دورههاي طولاني مدت كه طي سال تحصيلي بعدازظهرها از ساعت ۱۵ اي ۱۹ برگزار ميشود، ثبتنام خواهندشد.
عزيزاني كه توفيق حفظ كامل قرآن كريم را بيابند، با يك دوره آموزشي كوتاه مدت و طي مراحل ميتوانند مدرك كارشناسي الهيات آموزش عالي را نيز دريافت نمايند. يعني در پايان ۳سال تحصيل در مقطع متوسطه، هم مدرك سيكل خود را دريافت مينمايند هم ليسانس!! و ميتوانند براي كارشناسي ارشد در هريك از دانشگاههاي كشور اقدام نمايند و بطور قابل توجهي در امور زندگي از همسالان خود بسيار جلو بيفتند انشاءالله …
مدرسه كارآفريني و كسب و كار (تدبير معاش):
اين مدرسه جزء مهمترين و كاربرديترين مدارس تخصصي مجموعه حيات طيبه ميباشد و بر اساس نياز، دغدغهها و بيش از ۱۰ سال شعارهاي سال حضرت آقا در زمينه اقتصاد كشور با حمايت اساتيد حوزه، دانشگاهفردوسي، وزارت صنعت و معدن و ديگر دغدغهمندان فرهيخته اين عرصه، شكل گرفته و بر اساس تحقيقات براي اولين بار در سطح كشور و جهان است كه اجرا ميگردد. در طراحي اين مدرسه، اهتمام، زمان و تخصص زيادي صرف شده و ساختار، آثار و بركات بسيار جامعي براي آن تهيه و تنظيم شدهاست كه توضيح آن در چند خط نميگنجد و فعلا در جلسات حضوري نسبت به معرفي اجمالي اين مدرسه مهم و پايهاي ميپردازيم.
نهايتاً محصلين اين مدرسه، در سن ۱۸ سالگي مي بايست هزينههاي زندگي شخصي خود و خانوادهي تحت تكفلشان را تأمين «كردهباشند» (دقت شود نه تنها اينكه «بتوانند» تأمين كنند، بلكه «تأمينكردهباشند» و اين توانمندي را بالفعل كردهباشند). بعبارتي آمادگي گرداندن اقتصادي يك زندگي مشترك را كسب نمودهباشند. همچنين علاوه بر كسب درآمد حلال و طيب، مهارت مديريت درآمد و خرجكرد اسلامي را نيز بالفعل كرده و در ايجاد و حفظ اقتصاد اسلامي شهر و كشور نيز سهمي مؤثر داشتهباشند.
ثبتنام نوجوانان در اين مدرسه را به تمام دغدغهمندان آينده فرزندان، توصيه مينماييم. حضور در اين مدرسه و كسب مديريتشده درآمد توسط دانشآموزان، نهتنها مزاحم تحصيل نخواهدبود، بلكه به شكل چشمگيري باعث تقويت آن خواهدشد.
مدرسه تربيت مربي، معلم و دبير اسلامي
متأسفانه درپي به تعبير حضرت آقا نظام پوسيده آموزش و پرورش فعلي كشور، نظام آموزش عالي و عليالخصوص تربيت معلم ما نيز عمدتا برگرفته از مباني غيراسلامي است كه طبيعتا تا معلم و مربي خودساخته نباشد، نميتوان اميد زيادي به تربيت اسلامي نسل داشت. بر همين اساس راهاندازي مدرسه تربيت مربي اسلامي با مشاركت اساتيد فن تربيت اسلامي نيز در اولويتهاي اين مجموعه قرارگرفت و الحمدلله در تابستان ۹۶ با مشاركت دانشگاه امام رضا(ع) و با حضور اساتيد فرهيختهاي از قم، تهران و مشهد، اولين دوره خود را با سطح اثرگذاري بالايي براي ۶۰ نفر از مربيان، دانشجويان،طلاب و … با ارائه گواهينامه دوزبانه و دو امضائه برگزار نمود. اين مدرسه زمينهساز تدوين و تأسيس آموزش عالي اسلامي در رشته تربيت معلم اسلامي ميباشد كه طبق برنامه ۶۰ ساله مجموعه حيات طيبه انشاءالله تا ۱۰ سالآينده ميبايست مقدمات آن طي و به اجرا برسد.
*ثبتنام و گزينش:
آغاز پيشثبتنام مدارس حيات طيبه، از ابتداي بهمنماه هر سال و از طريق تكميل فرم پيشثبتنام در سايت mhat.ir ميباشد كه پس از آن، درصورت داشتن شرايط اوليه، براي دانشآموزعزيز، پدر محترم و مادر گرامي نوبت مراجعه حضوري، مصاحبه و ادامه روال تعيين خواهدشد.ثبتنام در كلاسهاي ويژه و هدفمند تابستاني نيز از طريق صفحه تابستانههاي حياتطيبه امكانپذيرخواهدبود.
مربيان توانمند و مجرب مدرسه با توجه به فاكتورهاي خاص ديني و «انجام مصاحبه» با دانش آموزان و خانوادهي آنها و انجام «آزمونهاي علمي» و «بررسيهاي عملي-رفتاري»، دانشآموزان مستعد را گزينش مينمايند. همچنين دانشآموزان انتخاب شده در «دورههاي آزمايشي» كه در طي سال تحصيلي تا پايان تابستان در واحد «فرامدرسه» برگزار ميشود، شركت ميكنند.
شبكه تعليم و تربيت:
كار شبكهاي تعليم و تربيت از اعتقادات راسخ مجموعه بوده و تعامل فعال و مستمر با والدين، حوزه، دانشگاه، مساجد و كانونهاي فرهنگي و ساير مراكز همراه و بهرهمندي از نماز جماعت اول وقت در مسجد، كلاسهاي اخلاق و محافل انس با قرآن و اهلبيت(ع) از برنامههاي اصلي اين مدرسه ميباشد.
تربيت در صحنه:
واسپاري حداكثري مسئوليتها به دانشآموزان و انجام تمام امور درونمدرسهاي و برونمدرسهاي توسط ايشان، بهجهت تربيت در صحنههاي واقعي و اجتماعي از ويژگيهاي بارز اين مجموعه ميباشد كه بدليل بديع بودن و اثرات فوقالعادهي تربيتي، بسيار زياد مورد توجه مخاطبين و رسانهها قرارگرفته و ميگيرد. (نمونههاي انعكاس در رسانهها را ميتوانيد در پايين همين صفحه ملاحظه فرماييد.)
تحصيل:
يكي از برنامه هاي اصلي مدرسه، توجه به بعد علمي مي باشد.
استفاده از اساتيد مجرب و مورد قبول رويكرد مدرسه و استفاده از روشهاي فعال و نوين آموزشي در دروس تخصصي مانند قرآن، رياضي، علوم تجربي، فارسي، زبان، عربي و … از اقدامات علمي مدرسه مي باشد.
تهذيب و …:
توجه به كرامت و شخصيت، تفكر، حريت، معنويت و خودساختگي در فضايي كاملا متفاوت و برگزاري كارگاهها و كلاسهاي تخصصي علوم روز و انواع مهارتهاي كاربردي زندگي، در قالبي تحت عنوان «فرامدرسه»، كه بسيار گسترده و فعال است، از ويژگيهاي ممتاز و بسيار قابل توجه مجموعه ميباشد.
ورزش:
با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با ورزش مخصوصا نسل نوجوان و جوان، برنامه هاي منظم ورزشي (كوهپيمايي، شنا، اردوهاي ورزشي، كلاسهاي رزمي، فوتسال، واليبال، پينگپنگ، بدمينتون و…) و نرمشهاي ويژه و كاملا متفاوت صبحگاهي در فضاي مفرح و باصفاي پارك، با تأكيد ويژه بر اخلاق ورزشي، از برنامه هاي اصلي مجموعه مي باشد.
نخبگان و تفاوتهاي فردي
نخبگي در اين مجموعه بسيار كاربرديتر و حرفهاي تر از تعريف رايج در جامعه است.
مجموعه حيات طيبه، بر اساس استعدادها، توانمندي و علايق هر يك از افراد و خانوادههايشان، و بعبارتي نخبگي در ابعاد مختلف(هوش معنوي، رياضي و منطقي،تحليلي، اجتماعي، هيجاني، آوايي، ورزشي، …) برنامه جداگانهاي براي آنها دارد.
هر فرد با خودش سنجيده ميشود و تحت فشارهاي آسيبزاي ناشي از مقايسههاي نابجا با ديگران نيست. هردانشآموز ميتواند دروس مدنظرش را با هماهنگي و نظارت اساتيد، براساس توانمندي خود، حتي در دوسهماه اول سال بهاتمام برساند و مابقي سال را به كسب مهارتهايكاربردي زندگي ( علمي، فني، اجتماعي، كسبوكار، هنري، شناختي و…) كه زمينهاش در مجموعه فراهماست، بپردازد.
بر همين اساس، با توجه به اينكه بر اساس آزمونهاي ورودي، دانشآموزان مدارس حيات طيبه، از سطح ادب، هوش، حافظه و توانمندي مطلوبي برخوردارند، براي افراد با استعداد برتر يا بعبارتي نخبگان، طرحها و كلاسهاي ويژهاي (از جمله كلاسهايپيشرو، كلاسهايپيشرفته و مسئوليتهاي ويژه) طراحي و اجراميگردد.
مكان و امكانات:
درحال حاضر، مجموعه از مكان وسيعي برخوردار نيست، ليكن تمام سعي خود را نموده با تهيه بهترين امكانات كاربردي درون مدرسهاي و استفاده از فضاها و امكانات برون مدرسهاي، بهينهترين زمينهسازي رشد فرزندان عزيزش را فراهم آورد:
بهره گيري از فنآوريهاي روز، كلاسهاي هوشمند، تجهيزات حرفهاي صوتي تصويري، سالن رايانه، سالن مطالعه، اتاق بازيهاي گروهي، فكري و هيجاني، فضاي فيزيكي سنتي و شبيهسازي ساختار منزل و … در فضاي مدرسه و قرارداد با سالنهاي ورزشي و تفاهم با ساير مجموعههاي همراه، از امكانات مجموعه مي باشد .
اياب و ذهاب:
توجه: با توجه بهاينكه مكان ما نزديك محل تقاطع مترو و بيآرتي واقع شده، فرزندان عزيز اين مجموعه از نواحي ۷گانه و دورترين نقاط مشهد، با وسائط نقليه عمومي و كمترين هزينه به مدرسه اياب و ذهاب مينمايند. (از هرجا كه باشند با يك خط خود را به مترو يا بيآرتي و سپس با مترو يا بيآرتي به ميدان بسيج(فلكه برق) ميرسانند)
لذا عمدتاً بواسطه عدم وابستگي به سرويس و هزينههاي بالا و محدوديتهاي آن، به راحتي و برمبناي علاقه و استعدادشان ميتوانند تا بعد از ظهر و شب نيز در فضاي صميمي، مثبت و تربيتي-آموزشي مجموعه حضور داشته و از برنامههاي هدفمند و بسيار متنوع «فرامدرسه» بهره ببرند.
براي آشنايي بيشتر، ميتوانيد «صفحات» و «گزارشات» زير را كه تاحد زيادي بيانگر فضاي خاص حاكم بر اين مجموعه هستند، ملاحظهنماييد:
۱) صفحهي اهداف و برنامهها
حيات طيبه ؛ اولین دبیـرستان هوشمند رسمی (متوسطه اول – غير دولتي – پسرانه/دخترانه) با مجموعهي رویکردها، طرحها و برنامهریزیهای ویژهي تربیتی-آموزشی:
متمرکز بر مسجد و برنامههای تربيتي و علمی
ویژهي استعدادهای برتر
برنامهریزی و اجرای مشترک و هدفمند فعالیتهای مدرسهای، مسجدي و کانونهای فرهنگی
(ادامه…)
۲) صفحهي معرفي دبيرستانهاي حيات طيبه
“مردان و زنان بزرگ زاده نمی شوند بلکه ساخته می شوند.“
دبیرستانهاي پسرانه و دخترانه قرآنی حیات طیبه
مدارسی با طعم شیرین نشاط و زندگی
تجربه موفق خلاقیت و شکوفایی هوشمندانه و ديني
۸ ویژگی برتر مدارس حیات طیبه در سال تحصيلي آينده:…
(ادامه…)
۳) صفحهي معرفي برنامه جامع هفتگي «فرامدرسه» حيات طيبه
از شنبه تا جمعه💐😃، تحت عنایات اهلبیت علیهمالسلام، 😇دلپاک و 😄شاد و همواره 📈روبهرشد باشید.🌺
با سلام و عرض ارادت خدمت:
#پسران #پدران #مادران #خانوادهها #عموم_علاقمندان
🌱شنبهها:
👈ساعت ۱۴:۳۰الی ۱۶: کلاس فیلمسازی و بازیگری
👈شنبهدرمیان: از صبح تا عصر، شنبهبازار دانشآموزی، اقتصاد مقاومتی و فنون کسب و کار
۴) حيات طيبه در رسانهها و خبرگزاريها:
گزارش۱۰: خبرگزاري فارس-بهمن۹۶: پرسه در دبیرستان متفاوتی که بچهها همه کارهاش هستند/ این مدرسه هیچ وقت تعطیل نیست!
….. مدرسه ای را تصور کنید که بچه ها خودشان کلید در مدرسه را داشته باشند. خودشان امور دفتری و غيردفتري مدرسه را انجام دهند. اختیار برنامه صبحگاهی با خودشان باشد و خودشان همه کارهي مدرسه باشند! شاید به نظر شما وجود چنین مدرسه ای بعید بهنظربرسد؛ اما چند سالی میشود که دبیرستانی با عنوان «حیات طیبه» در مشهد همین شکلی اداره میشود. مدرسه ای که در آن کتابهایی که دانش آموزانش میخوانند، فرق چندانی با دیگر مدرسهها ندارد؛ اما شیوه اداره، مسئولیت دانشآموز و معلم و همه و همه با دیگر مدرسههایی که تا به الان میشناختید، فرق دارد. مؤسس این مدرسه یک مهندس برق است که به همراه همسرش شغل پردرآمد خود را رها می کنند تا به رؤیای مدرسه ایدهآلشان برسند. داستان این مدرسه را در این گزارش بخوانید (ادامه….)
گزارش۹: مستند تهيهشده توسط «شبكه افق» از مجموعه حيات طيبه-بهمن۹۶ : «تعامل مدرسه و خانواده» در یازدهمین قسمت «نهالی برای فردا»
پخش ار شبكه افق: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶ ساعت ۲۰ و تكرار در پنجشنبه ساعتهاي ۱ و ۷:۳۰ و ۱۱:۳۰
به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجموعه مستند «نهالی برای فردا» مروری کلی و گذرا به مشکلات و چالش های نظام آموزشی کشور دارد؛ در هر قسمت از این مجموعه، طی گفت وگو با کارشناسان آموزشی، به نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی ایران پرداخته می شود.
در یازدهمین قسمت این مجموعه، به مسئله تعامل مدرسه و خانواده اشاره می شود. والدین و مربیان مدارس، دو قشری هستند که بیشترین تاثیرگذاری را بر آینده سازان این مرز و بوم دارند و از این جهت تعامل و همکاری میان آنها اهمیت زیادی دارد (ادامه و مشاهده فيلم….)
گزارش۸: گزارش «آستانقدس رضوي» از خدمات حيات طيبه به زائرين ولينعمتمان، آقا امام رضا(ع)-آبان۹۶ :
فيلم مستند: نوجوانان حيات طيبه در روزهاي تعطیل آخرصفر با همکلاسیهایشان مشغول به ارائه خدمات به زائرین حضرت رضا(ع) میشوند.
گزارش۷: مصاحبه اداره آموزش و پرورش با مدير مجموعه حيات طيبه-خرداد۹۶ : بخش اول مصاحبه با مدیر مجموعه آموزشي – فرهنگی غیردولتی حیات طیبه
….. مجموعه حیات طیبه با هدف بسترسازی برای تربیت افراد جامعه است و ایدهي آن از سال ۸۵ با دغدغههای تربیتی در ذهن ما شکل گرفت. بر همین اصل بعد از شکل گیری این ایده به تحليل و آسیب شناسی حدود ۴۰ مدرسه برتر در سطح کشور (بهعنوان بهترين وضعيت موجود) پرداختیم. از طرف دیگر با کمک اساتید حوزه و دانشگاه در قم و تهران و مشهد بین ۱۰ تا ۱۲۰۰۰ هزار ساعت کار علمی عملي روی طرح و نتایج آسیبشناسیها بهمنظور استخراج و تدوين وضعيت مطلوب صورت گرفت كه نهایتاً منجر به تهیه نقشه راه حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب گردید. ما برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامهای ۵۰ ساله را تدوین کردیم که از ماقبل تولد تا ۲۱ سالگی فرد بصورت مستقيم و از ۲۱ سالگی به بعد را بصورت غيرمستقيم شامل میشود. انشاءالله طبق نقشهراه طراحيشده، گامبهگام نسبت به توسعه و تكميل مجموعه براي_(ادامه….)
گزارش6: پخش گزارش اجراي طرح «جاي پاي يار» توسط مجموعه حيات طيبه از شبكه قرآن -خرداد۹۶:
متأسفانه موفق به ضبط اين برنامه از تلويزيون نشديم!
گزارش۵: خبرگزاري ايكنا-خرداد۹۶: «جای پای یار» در نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت مشهد
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ثبتنام طرح مشارکت داوطلبانه، نظافت و جمعآوری زبالهها در مسیر کاروانهای پیاده اربعین، حد فاصل نجف تا کربلا در غرفه حیات طیبه وابسته به اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد، توسط جمعی از دانشآموزان دبیرستان حیات طیبه انجام میشود. این طرح (ادامه…)
گزارش۴: خبرگزاري فارس-خرداد۹۶ : تذکر حراست نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به غرفهداران منتقد سند ۲۰۳۰
مسوولان حراست نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، شب گذشته به غرفههایی که به سند۲۰۳۰ معترض بودند، تذکر داده و از آنها درخواست کردند، هرگونه طومار و بنری در نقد سند ۲۰۳۰ بود را از غرفههای خود جمع آوری کنند (ادامه….)
توضيح حيات طيبه: بچههاي توانمند و باصفاي حيات طيبههم از عنايات (!!!) غيرمسئولانه اين مسئولين در امان نماندند و بواسطه اينكه فرمايش حضرت آقا مبني بر توقف سندضدقرآني۲۰۳۰ را بنر كرده و آن را براي استاندار محترم توضيح دادهبودند، حتي در خارج از نمايشگاه هم از سوي مسئولين حراست مورد شماتت قرار گرفتند!!
گزارش۳: خبرگزاري فارس-تير۹۵ : مدیر مجموعه حیات طیبه:در یک فضای تربیتی ابتدا خودمان تربیت میشویم و بعد دانشآموزان/ از نظام تحصیلی فرانسوی نمیتوان انتظار تربیت مسلمان داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یازدهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت مشهد فرصت خوبی بود برای شناسایی مؤسساتی که در عرصه تربیت دینی فعال هستند، اما گمنام و بینشاناند. یکی از این مؤسسات، مجموعه تربیت محور «حیات طیبه» است که سالهای زیادی از تأسیس آن نمیگذرد اما مراحل راهاندازی آن در مدتزمان بسیار طولانی انجام شده است. آنچه در غرفه حیات طیبه بیشتر از هر چیزی به چشم آمد، حضور نوجوانان بهصورت خودکفا و مستقل و البته غرفهداری خوب آنها بود. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه تربیت محور، (ادامه…)
گزارش۲: خبرگزاري فارس-تير۹۵: مجموعه تربیت محور حیات طیبه؛ بزرگمردان کوچک
در میان سر و صدا و شلوغی سالن فردوسی، دنبال جایی میگردم که حرف تازهای برای گفتن داشته باشد. مشغول رصد غرفههای بعضاً کلیشهای هستم که حضور چند نوجوان توجه مرا به خود جلب میکند. پسرانی حدوداً ۱۳ تا ۱۴ ساله که در چند غرفه متصلبههم ایستادهاند. با نزدیک شدن به غرفه، یکی از این پسربچهها سراغم میآید و با برخوردی کاملاً مؤدبانه، از من دعوت میکند تا درباره غرفه خود توضیحاتی بدهد. ضمن همراهی با علی ۱۳ ساله، سر میچرخانم تا شاید اثری از بزرگتر جمع بیابم اما چیزی عایدم نمیشود. علی شروع میکند به ارائه توضیحاتی درباره خدمات ارائهشده در غرفه، و من متعجبم از تسلطی که نمیدانم چطور در یک پسربچه ۱۳ ساله ظهور و بروز یافته است!
او درباره دبیرستان حیات طیبه میگوید: «همهکارهای دبیرستان با خود بچههاست، از نظافت گرفته تا اجرای برنامهها.» بعد هم سراغ توضیحات غرفه میرود (ادامه…)
گزارش۱: خبرگزاري ايكنا-تير۹۴: حضور مؤسسه «حیات طیبه» با ۴۰ عنوان برنامه در نمایشگاه قرآن مشهد
بهمنی، مدیر مؤسسه حیات طیبه مشهد در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: مؤسسه حیات طیبه با ۴۰ عنوان برنامه برای نخستین بار در دهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت مشهد شرکت کرده است. وی در خصوص نحوه برگزاری حلقههای تربیتی در غرفه این مؤسسه افزود: (ادامه…)
بازدیدها: 26271